Uygulamalı Bilimler Fakültesi
29/03/2021 12:20:29 - 26/10/2023 12:20:29 - 9226 Okunma

KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ

UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ

SIK SORULAN SORULAR

GENEL BİLGİLER

KLU uzantılı e-posta adresi almak ve Wi-Fi bağlantısı için ne yapılması gerekir?

Kırklareli Üniversitesi kablosuz ağlarına akıllı telefonlardan, kişisel bilgisayarlardan ya da tablet bilgisayarlardan bağlanmak için öğrencilerin Üniversitemiz e-posta hesabına sahip olması gerekir. E-posta hesabı almak ve kablosuz ağ hizmetinden faydalanmak isteyen öğrenciler KLUPOSTA sistemi üzerinden kurumsal e-posta adreslerini kendileri açabilmektedir. E-posta hesabı açmayla ilgili sorun yaşanması halinde öğrenci işleri bürosu iletişime geçebilirler.

Öğrenci kulüplerine nasıl üye olunur?

Üniversitemiz bünyesinde çok sayıda öğrenci kulübü bulunmaktadır. Kırklareli Üniversitesi öğrencileri bu kulüplere katılabilir, etkin olarak çalışmalar yürütebilir veya yeni kulüpler oluşturabilirler. Üniversitemizde aktif olarak çalışmalarını yürüten öğrenci kulüpleri hakkında detaylı bilgi için http://ogrencikulupleri.klu.edu.tr/Sayfalar/6982-nasil-kulup-kurabilirim.klu adresi ziyaret edilmelidir.

Eğitim-öğretim süresi ne kadarlık süreyi kapsar?

Üniversitede yapılan iki yıllık ön lisans öğretiminin normal süresi dört, dört yıllık lisans öğretiminin normal süresi sekiz, beş yıllık lisans öğreniminin normal süresi on yarıyıldır. Yabancı dil hazırlık süresi bu sürelere dahil değildir. Fakültemizde bölümlerinde dört yıllık lisans eğitimi verilmektedir.

Azami öğrenim süresi ne kadarlık süreyi kapsar?

Bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın ön lisans programlarını azami dört yıl, lisans programlarını azami yedi yıl içinde başarı ile tamamlayarak mezun olamayanlar hakkında, 2547 sayılı Kanunun 44’üncü maddesine göre işlem yapılır.

 

KAYIT İŞLEMLERİ

Üniversitemizde kesin kayıt işlemleri nasıl gerçekleştirilmektedir?

Üniversitemiz birimlerinde açık bulunan bölümlere kesin kayıt yaptırabilmek için; ÖSYM tarafından ilgili birim/programa yerleştirilmiş olmak gerekir. Posta ile başvuru kabul edilmez. Zorunlu hallerde, on sekiz yaşından küçük olanların kanuni temsilcileri, on sekiz yaşından büyük olanların yetkili kıldıkları kişiler aracılığı ile öğrenci adına kayıt yaptırılabilir. Üniversiteye kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenci adayları, YÖK ve Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre ilan edilen süreler içinde, ÖSYM ve Üniversite tarafından belirlenip duyurulan belgeler ile kayıt bürosuna bizzat başvururlar veya dileyen öğrenciler e-devlet kapısından kaydolabilir.

Fakültemize yerleşen öğrencilerin ön kayıt işlemleri nasıl gerçekleştirilir?

Üniversitemize ilk kayıt işlemleri için aday öğrencilerin http://www.klu.edu.tr/ web adresine giriş yaparak öğrenci numara sorgulama sistemini kullanarak öğrenci numarası almaları ve yeni kayıt duyurusu üzerinden ön kayıt yapmaları gerekmektedir. Kayda gelmeden önce ön kayıt formunun doldurulması, kaydedilmesi ve yazdırılarak imzalanması gerekmektedir. Ön kayıt formu, kesin kayıt esnasında kayıt bürosundaki görevlilere teslim edilecektir.

Öğrenci disiplin işlemleri hangi mevzuat hükümlerine göre yürütülmektedir?

Öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri; 2547 sayılı Kanunun 54. maddesi ve Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür.

Disiplin soruşturması ne gibi durumlarda yapılır?

Disiplin soruşturması, öğrencilerin Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğindeki Disiplin Cezaları ve Suçları başlığıyla belirtilen suçları işlemeleri halinde yapılmaktadır.

Disiplin soruşturması sonucunda ceza alan öğrenci itirazda bulunabilir mi?

Disiplin amirleri ve kurullarınca verilen disiplin cezalarına karşı on beş gün içinde üniversite yönetim kuruluna itiraz edilebilir. İtiraz halinde, itiraz mercii olan üniversite yönetim kurulu, itirazı on beş gün içinde kesin olarak karara bağlar. İtiraz halinde, itiraz mercii olan üniversite yönetim kurulu kararını inceleyerek verilen cezayı aynen kabul veya reddeder. Red halinde, disiplin kurulu veya yetkili disiplin amiri red gerekçesini göz önünde bulundurarak itirazı karara bağlar. Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre verilen cezalara karşı, itiraz hakkı kullanılmadan da idari yargı yoluna başvurulabilir.

Disiplin ceza süreleri öğrenim süresinden sayılır mı?

Üniversiteden süreli olarak uzaklaştırma cezası alan öğrencilerin ceza süreleri öğrenim süresinden sayılır.

Disiplin soruşturması öğrencinin kendisi dışında hangi kurumlara bildirilir?

Disiplin soruşturması sonunda verilen disiplin cezası, soruşturma açmaya yetkili amir tarafından, hakkında disiplin soruşturması yapılan öğrenciye, öğrenciye burs veya kredi veren kuruluşa ve yükseköğretim kurumuna, Üniversiteden çıkarma cezası verildiği takdirde, yukarıdakilere ilaveten bütün yükseköğretim kurumlarına Yükseköğretim Kuruluna, ÖSYM’ye, emniyet makamlarına ve ilgili askerlik şubelerine bildirilir.

Disiplin soruşturması dolayısıyla yapılacak her türlü tebligat için yazışma adresi neresidir?

Disiplin soruşturması dolayısıyla her türlü tebligat, imza karşılığı elden teslim veya öğrencinin yükseköğretim kurumuna bildirdiği adrese yazılı olarak veya tebligata elverişli bir elektronik adres vererek bu adrese tebligat yapılmasını isteyen kişiye elektronik yolla tebligat yapılır. Bu yollarla tebliğin mümkün olmadığı durumlarda tebliğ varakası ilgili yükseköğretim kurumunda ilan edilmek suretiyle tebligat tamamlanmış sayılır. Yükseköğretim kurumuna kaydolurken bildirdikleri adresi değiştirdikleri halde, bunu mensubu bulundukları kurumlara kaydettirmemiş bulunan veya yanlış veya eksik adres vermiş olan öğrenciler, yükseköğretim kurumunda mevcut adreslerine tebligatın yapılmış olması halinde, kendilerine tebligat yapılmış sayılır.

 

DERS KAYITLARI

Her dönem başında ders kaydı yapmak gerekir mi?

Evet. Öğrencilerimiz her dönem başında ders kaydını Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden alacağı dersleri eklemeli ve ders kaydını kesinleştirmelidir. Öğrenciler derslerini kendileri seçmeli ve kesinleştirmeleridir. Aksi takdirde ders kayıt işlemleri tamamlanamamaktadır. Kesinleştirildikten sonra danışman onayı verilmelidir.

Ders kaydımı hatalı yaptım nasıl düzeltebilirim?

Eğer ders kayıt haftasında eksik ya da fazla ders alınmış ise, öğrenciler ders ekle-çıkar haftasında düzeltme yapabilirler. Değişiklik yapılacak zorunlu ve seçmeli dersler için bu tarihler arasında öğrencinin danışman ile iletişim içinde olunması önemlidir.

Ders kayıt haftasında kayıt yapmayı unuttum ne yapabilirim?

Ders kayıt haftasında kayıt yaptırmayan öğrenciler mazeret dilekçesi verebilirler. Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilenler "mazeretli ders kayıt” haftasında ders kaydı yapabilirler.

Kayıt Dondurma başvurusu ne zaman ve hangi hallerde yapılabilir?

Kaydın dondurulması; Yönetmelikte belirtilen haklı ve geçerli nedenlerin varlığı halinde mazeretini kanıtlayacak gerekli belgelerle ilgili öğrencinin veya kanuni temsilcisinin yazılı talebi üzerine ilgili yönetim kurulunun kararı ile karara bağlanır. Kayıt dondurmak için başvurular, en geç ilgili yarıyılın akademik takvimde belirtilen ders kayıtları süresi bitimine kadar yapılır ve öğrenim süresi boyunca en çok iki yarıyıl kayıt dondurulabilir. İki yarıyıl sınırının uygulanmayacağı hallere ilgili yönetim kurulu karar verir.Kayıt dondurulan süre, azami öğrenim süresine dâhil değildir.

DZ ile kalınan ders için devam zorunluğu var mı?

DZ ile kalınan derse ilişkin devam zorunluluğu bulunmaktadır.

Başarısız olunan ve tekrar alınan derslere devam zorunluğu var mı?

Öğrenci, başarısız olduğu ve tekrar aldığı derslere devam etmek zorunluluğu bulunmamaktadır.

Akademik Türkçe dersini almak zorunda mıyım?

Sadece 1. Sınıf yabancı uyruklu öğrenciler Akademik Türkçe dersini almak zorundadır. Not ortalamasının hesaplanmasında Akademik Türkçe dersinin ortalamaya katkısı bulunmamaktadır.

 

DERSLER VE AKADEMİK BAŞARI NOT ORTALAMASI

Akademik başarı not ortalamasında yer alan “YANO” ve “GANO” ne anlama gelmektedir?

Bir yarıyıla/yıla ait YANO hesabı için sadece o yarıyıla ait dersler, GANO hesabı içinse öğrencinin almış olduğu tüm dersler göz önünde tutulur. Kayıtlı bulunulan yarıyıl/yılsonu itibariyle YANO veya GANO belirlenirken öğretim programında belirtilen alınmamış dersler ortalama hesaplarına katılmaz. 

Dersleri hangi sıralama ile eklemek gerekmektedir?

Öğrenci ders kaydı sürecinde öncelikle başarısız olduğu, devam şartını sağlamadığı ve hiç almadığı dersi/dersleri almak zorundadır. Bu dersler, farklı dönem derslerinden ise en alttaki dönem derslerinden başlamak şartı ile bulundukları döneme ait dersi/dersleri alır.

Birinci sınıf öğrencileri üst sınıftan ders alabilir mi?

Birinci sınıf öğrencileri üstten ders alamaz.

Lisans öğrencileri hangi durumda üstten ders alabilirler?

Lisans öğrencileri, bulunduğu dönemden önceki tüm derslerini başarması ve GANO’sunun en az 3.00 olması durumunda, üçüncü yarıyıldan itibaren, ön koşulu olmayan üst yarıyıla/yıla ait derslere kayıt yaptırabilir. İlgili yarıyıl/yıl için gereken dersleri almış ve GANO’su en az 3.00 olan öğrenciler; ders programında çakışma olmaması koşuluyla, danışmanın ve bölüm başkanının önerisi ve ilgili yönetim kurulu kararı ile 40 AKTS’lik ders alabilirler.

Son yarıyılda 40 AKTS’den fazla ders alınabilir mi?

Son yarıyılda alabileceği en fazla ders yükü kadar derse yazılan ve bölüm veya programdan mezun olabilmesi için ders yükünü aşacak durumda sadece bir dersi kalan öğrenciler ilgili yönetim kurulu kararı ile bu tek derse de yazılmak koşuluyla ders yükünü bir ders artırabilirler.

Sağlık raporu alınması derse devam zorunluluğunu ortadan kaldırır mı?

Sağlık raporu alınması devam zorunluluğunu ortadan kaldırmaz. Ancak Türkiye’yi veya Üniversiteyi ulusal ve/veya uluslararası folklorik, sportif, kültürel, sanatsal ve bilimsel alanlarda temsil eden etkinliklerde yer alan öğrencilerin, öğrenime devam edemedikleri süreler devam süresinin hesabında dikkate alınmaz ve bu süreler içinde giremedikleri sınavlara, ilgili yönetim kurulu tarafından belirlenen tarihlerde girerler.

Kimler Onur Belgesi/Yüksek Onur Belgesi alabilir?

Disiplin cezası almayarak lisans öğrenimini tamamlayan ve GANO’su 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler, onur öğrencisi; GANO’su 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar. Bu bilgi, öğrencinin not döküm belgesi ve diploma ekinde belirtilir.

Lisans programına kayıtlı iken ön lisans diploması alınabilir mi?

Bir lisans programını tamamlamayan veya tamamlayamayan öğrencilerden; ilgili lisans programının en az ilk dört yarıyılının bütün derslerinden başarılı olan ve 2.OO ortalamaya sahip öğrencilere, başvurmaları halinde ön lisans diploması verilir. Ön lisans diploması almak için yapılacak başvurular herhangi bir süre ile sınırlı değildir.

Burs/kredi almakta iken başka bir öğretim programına kayıt yaptıran (ÖSYM, yatay geçiş, dikey geçiş, merkezi yatay geçiş ile) öğrenciler burs/kredi işlemlerinin devamı için ne yapmalıdır?

Kredi/burs almakta iken, öğretim kurumu değiştiren öğrencilerin durumları, Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü tarafından www.turkiye.gov.tr adresi üzerinden e-devlet şifresi ile müracaat etmeleri halinde araştırılıp değerlendirilecektir.

Kırklareli Üniversitesi hangi not sistemini kullanmaktadır?

Üniversitemizde 4’lük not sistemi kullanılmaktadır. Öğrenciler 4’lük sistemdeki notların 100’lük sistemlerindeki karşılığı için Yükseköğretim Yürütme Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen not dönüşüm tablosunu kullanmalıdırlar.

Yatay geçiş başvuru türleri nelerdir?

Not ortalaması ile kurum içi yatay geçiş, not ortalaması ile kurumlar arası yatay geçiş, merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçiş ve yurt dışından yatay geçiş başvuru türleridir.

Yatay geçiş başvuruları ne zaman yapılır?

Diploma programları arasında yatay geçiş başvuruları, sadece ilan edilen süre içerisinde yapılır. Lisans programları için yatay geçiş başvuruları her yıl Temmuz-Ağustos ayları içerisinde yapılmaktadır. Lisans Programlarına ara dönemde yatay geçiş başvurusu yapılmamaktadır.

Yatay geçiş başvuruları nasıl yapılır?

Üniversitemiz ön lisans ve lisans programlarına yatay geçiş başvuruları internet üzerinden online olarak “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre yapılmaktadır.

Hangi yıl/yarıyıllarda yatay geçiş yapılamaz?

Ön lisans ve lisans diploma programlarının hazırlık sınıfına; ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Merkezi yerleştirme yoluyla yapılan yatay geçişlerde bu hüküm uygulanmaz.

Yatay ve dikey geçişle gelen öğrencilerin muafiyet işlemleri nasıl gerçekleştirilir?

Muafiyet işlemleri ilgili Dekanlık Muafiyet ve İntibak Komisyonları tarafından yürütülür. Komisyon raporunu Yönetim Kuruluna sunar. Yönetim Kurulu Karar Sonuçları öğrencilere elektronik ortamdan bildirilir. Yönetim Kurulu kararında öğrencinin hangi sınıfa ve yarıyıla intibak ettirildiği ve öğrencinin daha önce okuduğu dersin kodu, adı, AKTS kredisi ve harfli başarı notu ile dersi İngilizce alıp almadığı bu derse karşılık muaf olunan dersin adı, kodu ve AKTS kredisi ve harfli başarı notu belirtilir. Kesin kayıt işleminden sonra öğrencinin muafiyet işlemleri yapılır.

Muafiyet sonuçlarına itiraz edilebilir mi, itiraz mercii neresidir?

Yapılan muafiyet/intibak sonuçlarına itirazlar, muafiyet işleminin kesinleşip öğrenciye bildirildiği tarihten itibaren en geç 2 hafta içinde ilgili Dekanlığa yapılır.

Kırklareli Üniversitesinde yaz okulu açılmakta mıdır?

Üniversitemizde yaz okulu açılmamaktadır.

Yaz döneminde diğer üniversitelerin yaz okullarında ders almak isteyen öğrenciler işlemlerini nasıl gerçekleştirmektedirler?

Yaz döneminde diğer üniversitelerden ders alacak öğrenciler, transkriptlerini, yaz döneminde gidecek oldukları üniversitede alacakları derslerin içeriklerini, gidilecek olan üniversitenin öğrencinin giriş yılındaki ilgili Bölüm taban puanını (ÖSYM çıktısı), öğrencinin üniversitemize giriş yılında kayıtlı olduğu Bölüm taban puanını (ÖSYM çıktısı), yaz okulu eşdeğer ders formu ile birlikte Öğrenci İşleri Bürosuna teslim etmelidir. Evrak, öğrenci işleri bürosu personeli tarafından incelendikten sonra öğrenci Bölüm Başkanından onay almalıdır. Başvurusu uygun görülen öğrenciler, gidecek oldukları üniversitenin yaz okulu başvuru tarih ve şartlarını takip ederek işlemlerini tamamlamalıdırlar.

Yaz döneminde diğer üniversitelerden ders alan öğrencilerin transkriptleri üniversitemize nasıl ulaştırılmaktadır?

Yaz döneminde diğer üniversitelerden ders alan öğrencilerin onaylı tranksriptleri ilgili Yükseköğretim Kurumu tarafından Üniversitemize gönderilmektedir. Öğrenciler mezun konumdaysa ve mezuniyet belgelerinin aciliyeti söz konusu ise veya ders kayıt döneminde sınıf atlama durumu varsa öğrenciler onaylı transkriptlerini şahsen de Dekanlığımıza teslim edebilirler.

SINAVLAR

Ara sınavlara mazereti nedeniyle katılamayan öğrencilere sınav hakkı verilir mi?

Haklı ve geçerli nedenlerle sınavlara giremeyen öğrencilere yalnızca ara sınavlarda mazeret sınav hakkı verilir. Öğrenciler mazeretlerini sınav tarihini takip eden bir hafta içerisinde ilgili birime yazılı olarak bildirirler. Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilenler, ara sınav hakkını idarece akademik takvime uygun olarak belirlenmiş olan mazeret sınav döneminde kullanırlar.

Sınavlarda mazeret halleri ve engel durumları nelerdir?

Öğrencilerin mazeretli sayılmasına, geçerli nedenlerin varlığı hâlinde, ilgili yönetim kurulunca karar verilir. Mazeretin kabulü için kanıtlayıcı belgelerin, ara sınav tarihini takip eden bir hafta içerisinde ilgili birime verilmiş olması gerekir. Zamanında yapılmayan başvurular kabul edilmez.Öğrencilerin sağlık raporu ile mazeretli sayılabilmesi için sağlık raporlarının ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak alınması gerekir.Engelli öğrencilerin performansının en iyi şekilde değerlendirilebilmesi için öğrencilerin engel durumu göz önünde bulundurularak dersi veren öğretim elemanının onayı ile sınav yeri, süresi, biçimi değiştirilip uygun hâle getirilebilir. Sınavda kullanılacak özel alfabe, bilgisayar, büyüteç gibi ek gereçler, okumaya ya da yazmaya yardımcı kişi ya da araçlar sağlanır.

Mazeret sınavları için ikinci bir mazeret sınav hakkı verilir mi?

Mazeret sınavları için ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez. Ara sınavlar hariç, her ne sebep ve mazeretle olursa olsun, sınavlara katılmayan öğrenciler için başka sınav açılmaz.

Sınav sonuçlarına nasıl itiraz edilir?

Öğrenciler sınav sonuçlarına, ilanından itibaren bir hafta içerisinde Dekanlığa dilekçe vererek itiraz edebilir.

Sınav sonuçlarına itiraz edilmesi halinde sınav evrakı ne kadar sürede yeniden incelenir?

İtiraz üzerine maddi hata yönünden sınav kâğıdı, dersin öğretim üyesi/görevlisi tarafından, konunun kendisine intikal ettirilmesinden itibaren en geç bir hafta içerisinde incelenir, sonuç yazılı ve gerekçeli olarak ilgili birime bildirilir. Gerektiğinde dekan veya müdür, ilgili kurulun kararı ile biri dersi okutan öğretim elemanı olmak şartıyla ilgili bölüm elemanlarından en az üç kişilik komisyon kurarak sınav evrakını incelettirir. Kesinleşen başarı notlarına tekrar itiraz edilemez. Bu şekilde yapılacak düzeltmeler bağıl değerlendirme sonuçlarını etkilemez.

Final sınavlarına katılamayan öğrencilere bir daha sınav hakkı verilir mi?

Öğrenciler bütünleme sınavına girebilirler.

Tek ders sınavına kimler katılabilir?

Mezuniyeti için azami öğrenim süresini kullanmamış öğrencilerden, devam şartını yerine getirmiş olduğu tek dersten sorumluluğu kalan veya mezuniyeti için GANO’sunun en az 2.00 olma şartı hariç tüm gereklerini yerine getirmiş öğrenciler; bu sınav sonucu alacağı notun katkısıyla GANO’sunu en az 2.00 düzeyine çekebilecek durumda olması koşuluyla, yarıyıl/yıl sonunda tek ders sınav hakkını bir kez kullanabilir.

Tek ders sınavında geçme notu nedir?

Tek ders sınavında en az CC (65) notu alan öğrenci başarılı sayılır. Tek ders sınavında alınan not ham başarı notu sayılır ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre harf notuna çevrilir. Başarısızlık halinde, ders sonraki yarıyılda/yılda tekrarlanır veya öğrenci akademik takvimde belirtilen sonraki tek ders sınavına alınır.

Tek ders sınavı için mazeret sınavı yapılır mı?

Tek ders sınavları için mazeret sınavları yapılmaz. Öğrenci tek ders sınav hakkını yılda bir kez kullanabilir. Bu öğrenciler sınava girecekleri yarıyılın öğrenci katkı payını öderler.

 

STAJ HAKKINDA

Staj ile ilgili detaylara nasıl ulaşabilirim?

Staj yapacak öğrencilerimiz mutlaka fakülte sayfasında yer alan Staj sekmesinden staj yönergesi başta olmak üzere detaylı staj anlatımı ve staj süreci ile ilgili dokümanları incelemelerini tavsiye ediyoruz.

Bölümümden mezun olabilmek için staj yapmak zorunda mıyım?

Evet. Uygulamalı Bilimler Fakültesi öğrencilerinin (Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü) lisans diploması almaya hak kazanabilmesi için işletmelerde programın özelliklerine göre düzenlenen staj esaslarına uygun olarak 40 iş günü staj yapmaları zorunludur. 

Hangi alanlarda staj yapabilirim?

Hangi alanlarda staj yapacağınızı öğrenmek için bölümünüz tarafından hazırlanan staj çalışma programına bakabilirsiniz. Çalışma programına fakültemiz web sayfasındaki staj sekmesinden ulaşabilirsiniz.

Zorunlu stajımı ne zaman yapabilirim?

Öğrenciler Stajlarını yarıyıl veya yaz tatiline rastlayan aylarda Uygulamalı Eğitimler Komisyonu tarafından belirlenen staj takvimine göre yürütülür. 

 Öğrenci bütün derslerini tamamlamış ancak stajını henüz tamamlayamamış ise stajını herhangi bir ayda yapabilir.

Birinci sınıf öğrencisiyim. Zorunlu stajımı birinci sınıfın bahar yarıyılını izleyen yaz döneminde yapabilir miyim? 

Hayır. Zorunlu stajlar,

  • 2. Sınıfta 20 iş günü ve 3. sınıfta 20 iş günü olarak toplamda 40 iş günü
  • 3. ve 4. sınıfın sonunda tek seferde 40 iş günü,
  • Eğer 2. veya 3. sınıflarda sadece 20 iş günü staj yapılmışsa 4. sınıfta 20 iş günü olarak yapılabilir. 

Staj dersleri not ortalamamı ekler mi?

Staj I ve Staj II dersleri not ortalamasını etkilemez ancak ilgili derslerden başarılı olamayan öğrenciler mezun olamaz.

Staj I dersinden kaldım. Gelecek bahar döneminde hangi staj derslerini eklemem gerekir?

Alttan alınan dersler açıldıkları ilk dönemde alınmalıdır. Dolayısıyla alttan alınan Staj I dersi bir sonraki Bahar yarıyılında tekrar alınmalıdır. Staj I dersini ilk defa 2. Sınıfın Bahar yarı yılı bitiminden sonraki yaz döneminde alıp kalan bir öğrenci, bu dersi tekrardan 3. Sınıfın Bahar yarı yılı bitiminden sonraki yaz döneminde almalıdır. Eğitim planına göre Staj II dersi, 3. Sınıf Bahar yarı yılı alınması gereken zorunlu bir derstir. Sonuç olarak böyle bir durumda 3. Sınıfın Bahar yarı yılı bitiminden sonraki yaz döneminde Staj I ve Staj II dersini almak gerekir.

Staj yerini kendimiz mi bulmak zorundayız?

Evet. Fakülte Yönetimi staj yerlerini bulmakla yükümlü olmayıp, öğrenciler staj yerlerini kendisi bulmak zorundadır.

Bulduğum herhangi bir şirkette staja başlayabilir miyim?

Hayır. Stajlar bölüme özgü konularda ve belirlenen şartlarda Uygulamalı Eğitimler Komisyon tarafından uygun görülen resmi veya özel kurumlarda yapılır. Ancak, herhangi bir işletmede staj yapabilmek için stajın yapıldığı alanda mesleki yetkinliğe sahip bir eğitici personelin o işletmede çalışıyor olması gerekir.   

Öğrenci staj yerini kendisi bulmak zorundadır. Fakülte Yönetimi staj yerini bulmakla yükümlü değildir. Ancak hiçbir öğrenci kendi girişimiyle bulduğu işletmede Uygulamalı Eğitimler Komisyonun onayı olmadan staj yapamaz. 

Staj başvuru evrakları nelerdir?

  1. Zorunlu Staj Başvuru Formu (işyeri onaylı haliyle 3 asıl nüsha)
  2. Nüfus cüzdanı/ T.C. Kimlik Kartı fotokopisi
  3. SGK Müstehaklık Sorgulama Belgesi
  4. İşletme Staj Sözleşmesi 

Staj yapacak işyerini buldum, başvuru evraklarını hazırladım. Evraklarımı nereye, ne zaman teslim etmeliyim?

Başvuru evraklarını son başvuru tarihine kadar okulumuz evrak kayıt bürosundan kayıt numarası alınarak bölüm Uygulamalı Eğitimler Komisyonuna teslim edilmesi gerekmektedir.

Evraklarımı teslim ettim, belirtilen tarihte stajıma başlayabilir miyim?

Hayır. Başvuru yapılması staja başlamak için yeterli değildir. Başvurusu Fakülte Kurulu tarafından uygun görülmeyen öğrenci staja başlayamaz. 

Staj başvurumun kabul edilip edilemediğini nasıl öğrenebilirim?

Fakülte Kurulu tarafından staja başlaması uygun görülen öğrencilerin listesi staj döneminin başlama tarihinden önce okulumuzun internet sitesinde yayınlanır.

Stajımın ilk günü okula göndermem gereken belge var mıdır?

Evet. Okulumuzun internet sitesinde yer alan staj sekmesindeki EK-2 staja başlama yazısı staja başlandığı günün mesai saati bitimine kadar e-posta ile okulumuzun mail adresine (ubf@klu.edu.tr) gönderilmelidir. Belgesi ulaşmayan öğrencinin staja başlamadığı kabul edilerek stajı iptal edilecektir

Staja başlama yazımı e-posta olarak okula gönderdim, belgenin aslını göndermeli miyim?

Stajın ilk günü okulumuza e-posta olarak gönderilen EK-2 staja başlama yazısının aslının mutlaka okula ulaştırılması gerekmektedir.

Staja başladım ancak staj yerimi değiştirmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

Stajyer, herhangi bir nedenden dolayı stajının kesintiye uğraması durumunda en geç üç (3) gün içerisinde; staj başlangıç ile bitiş tarihlerinde bir değişiklik olduğunda ve stajyer olarak çalışmaktan vazgeçmesi durumunda en az on (10) gün öncesinden Uygulamalı Eğitimler Komisyonuna bilgi vermek zorundadır. Aksi halde 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun gereği doğabilecek cezai yükümlülükleri kabul etmiş sayılacaktır.

Staj süresi zarfında devamsızlık hakkımız var mı?

Staja devam zorunludur. Ancak; Mazeretli ve mazeretsiz staja devam etmediği sürelerin toplamı staj dönemindeki staj süresinin %20'sini aşan öğrenciler devamsız kabul edilir ve stajları başarısız olarak değerlendirilir. Stajları başarısız olarak değerlendirilen öğrenciler, yeniden staj yapmak zorundadır. ​

Stajımı tamamladım staj dosyamı ne zaman teslim etmeliyim?

Staj dosyasının, en geç staj bitiminden itibaren 2 hafta içinde okula şahsen veya posta/kargo ile teslimi/gönderilmesi gerekir. Ancak posta ve kargodaki gecikmeler ve kaybolmalardan idare sorumlu değildir.

Stajımı tamamladım ve işyerine staj başarı formunu imzalattım. Staj başarı formunu ne zaman teslim etmeliyim?

Öğrenci, staja başlarken “GİZLİ” damgalı staj değerlendirme formunu staj yapacağı kuruluş veya iş yerine vermek zorundadır. Staj bitiminde yetkili amir veya amirler tarafından doldurulan form, “GİZLİ” kaydı ile zarfın içine koyulmalı ve zarfın ağzı mühürlenerek, imza ve kaşeli bir şekilde gizlilik kuralları içerisinde, staj dosyası ile birlikte öğrenci tarafından Fakülte Dekanlığına en geç staj bitimini takiben 2 hafta içinde kapalı bir zarf içerisinde diğer evraklarla birlikte şahsen veya posta/kargo ile teslimi/gönderilmesi gerekir.

Yurt dışında staj yapabilir miyim?

Evet. Yabancı ülkelerde staj yapacak öğrenciler, staja kabul edildiklerini ve ne zaman başlayacaklarını belirten bir yazıyı dilekçe ekinde okula vermelidir.

 

MEZUNİYET

Mezuniyet için ortalama en az kaç olmalıdır?

Kayıtlı olduğu öğretim programının ders, uygulama, staj gibi tüm gereklerini Yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlayan ve GANO’su 2.00 veya daha yüksek olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.

Mezun öğrenci geçici mezuniyet belgesi ve diplomasını nasıl ve ne zaman alabilir?

Fakültemizin mezuniyet İşlemleri sayfasında belirtilen belgelerle birlikte hafta içi mesai saatlerinde kurumumuza başvuran öğrenciler mezuniyet belgelerini ve diplomalarını teslim alabilirler.

SSK

Facebook Twitter Google Plus
Telefon Tablet Bilgisayar Bu website tüm cihazlarla uyumludur.